Contact 06 1588 0034 & info@martie-slooter.nl
Martie Slooter Academie
  • Home
  • Trainingen
    • alle trainingen
    • voor coaches
    • voor starters
    • voor ervaren leraren
    • voor leidinggevenden
    • online lesgeven
    • inschrijfpagina
  • Boek
  • App
    • Waarom deze app?
    • Zo werkt het
    • Voor de leraar
    • Voor de coach/IB-er
    • Achtergrond
    • Beoordelen
    • De Leerlijn
    • Aanschaf
    • FAQ de zes rollen-app
  • Diensten
    • Consultancy
    • Coaching
    • Assesments
  • Blogs
  • Over ons
    • Trainers
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu

LEERLINGEN HEBBEN RECHT OP GOED ONDERWIJS

Onderzoek heeft uitgewezen dat elke leraar het verschil kan maken. En ook elke school.

  • Hoe maakt u het verschil?
  • Wat is de basis van kwalitatief goed onderwijs?
  • Wat maakt ons bevlogen?
  • Hoe sturen we daarop?
  • Waar willen we goed in zijn?
  • En waarom?
Folder De zes rollen van de leraar van Martie Slooter

Download de folder De zes rollen van de leraar

De belangrijkste succesfactoren
Een school met een hoge ambitie heeft baat bij een gestructureerde integrale aanpak. Dat betekent in de praktijk dat de school een duidelijke visie, koers en duidelijke gezamenlijke doelstellingen nodig heeft. Zonder dat geen kans op succes.

Een duidelijk personeelsbeleid is noodzakelijk, met een gedegen introductieprogramma voor nieuw personeel en scholing op basis van de ontwikkelbehoefte van medewerkers.

En verder een professionele werkomgeving waarin correcte feedback gegeven kan worden.

Die visie, koers en doelstellingen moeten uiteindelijk resulteren in concreet handelen in de klas: het primaire proces in het onderwijs. Professionele ontwikkeling is alleen mogelijk door het combineren van ervaring (wat werkt?) en theorie en onderzoek (evidence based).

Martie Slooter Consultancy kijkt met u wat uw school nodig heeft.

De aanpak van Martie Slooter Consultancy
Verbinden is de basis van mijn werk. Om in een samenwerking resultaten te bereiken is tijd nodig. Vanuit de verbinding ontstaat het wederzijdse vertrouwen om het proces van gedragsveranderingen en de eventuele cultuurverandering in gang te zetten.

Binnen de procesafspraken, gestelde doelen, het formuleren van de concreet waarneembare resultaten wordt er op basis van vertrouwen gewerkt aan de ontwikkeling en kan na afloop objectief worden geëvalueerd. Strak op de zaak en zacht op de persoon.

Deze werkwijze bevat elementen van processen met kenmerken uit een Lerende organisatie.

Martie Slooter Consultancy en schoolontwikkeling
Ik werk op grond van mijn ervaring en signalen uit het veld aan een effectieve aanpak voor schoolontwikkeling.

In alle lagen van het onderwijs gaat het erom of mensen met elkaar in contact zijn. Leraren met hun leerlingen, leerlingen onderling. Schoolleiders met hun collega’s, collega’s onderling, ga zo maar door. Iedereen heeft deze psychologische basisbehoefte en door contact met elkaar komen mensen tot ontwikkeling.

In het proces staan drie aspecten centraal:

1. Bewustwording
Voor een schoolorganisatie, voor een team en voor een individu is stap 1 om bewust te zijn van wat er is. Waarop moet, mag of wil de schoolorganisatie, het team of het individu zich richten? Wat is de visie op de gewenste situatie en de weg daar naar toe? Wat speelt er? Wat wordt er gevraagd van medewerkers? Wat ervaren medewerkers? Waar zitten de discrepanties met betrekking tot de huidige en de gewenste situatie?

2. Verantwoordelijkheid nemen
Een essentieel element van het succes van schoolontwikkeling zijn de argumenten voor de gevraagde verandering. Is er sprake van moeten veranderen (concurrentie, klachten, kwaliteit, inspectiebezoek) of is deze verandering op vrijwillige basis en geformuleerd vanuit bijvoorbeeld ambitie of passie?

In beide gevallen is het belangrijk commitment te hebben. Door het commitment van iedereen wordt het eigenaarschap duidelijk en zijn betrokkenen meer gemotiveerd.

3. Actie
Nadat er duidelijkheid is over de eerste twee stappen wordt er een aanpakplan gemaakt en uitgevoerd. Het aanpakplan bevat de te bereiken resultaten, hoe dat wordt gemeten, de beschreven interventies gedurende het traject, tussentijdse evaluaties, de verantwoordlijkheden van een ieder en het tijdpad. Dit aanpakplan staat gedurende het traject centraal.

Het boek De zes rollen van de leraar van Martie Slooter biedt een handvat voor het concreet maken en identificeren van lerarengedrag. In dit boek worden gedrag en overtuigingen van effectieve leraren wordt beschreven. Deze kennis gekoppeld aan De Piramide©, een ontwikkelmodel voor leraren, biedt een stevig fundament voor onderwijs en creëert een duidelijk begrippenkader voor een schoolorganisatie.

https://martieslooteracademie.nl/xuthoods/2017/05/FilmstudiedagDerolvandedidacticus.mp4

Diensten

  • Consultancy
  • Coaching
  • Assesments

CONTACTGEGEVENS

Martie Slooter Academie
Naarderstraat 201
1272 NJ Huizen

Bel of e-mail

info@martie-slooter.nl
M 06-1588 0034

Privacyverklaring
Algemene voorwaarden
Klachtenprocedure
Cookieverklaring

 

© Copyright - Martie Slooter Academie - powered by Eersel's Mooiste Webdesign
Scroll naar bovenzijde

Als u verder gaat op onze site dan gaat u akkoord met het plaatsen van cookies.

OKInfo

Cookie en privacy instellingen



Hoe wij cookies gebruiken

We kunnen vragen om cookies op uw apparaat te plaatsen. We gebruiken cookies om ons te laten weten wanneer u onze websites bezoekt, hoe u met ons omgaat, om uw gebruikerservaring te verrijken en om uw relatie met onze website aan te passen.

Klik op de verschillende rubrieken voor meer informatie. U kunt ook enkele van uw voorkeuren wijzigen. Houd er rekening mee dat het blokkeren van sommige soorten cookies van invloed kan zijn op uw ervaring op onze websites en de services die we kunnen bieden.

Essentiële Website Cookies

Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om u diensten aan te bieden die beschikbaar zijn via onze website en om sommige functies ervan te gebruiken.

Omdat deze cookies strikt noodzakelijk zijn om de website te leveren, heeft het weigeren ervan invloed op het functioneren van onze site. U kunt cookies altijd blokkeren of verwijderen door uw browserinstellingen te wijzigen en alle cookies op deze website geforceerd te blokkeren. Maar dit zal u altijd vragen om cookies te accepteren/weigeren wanneer u onze site opnieuw bezoekt.

We respecteren volledig als u cookies wilt weigeren, maar om te voorkomen dat we u telkens opnieuw vragen vriendelijk toe te staan om een cookie daarvoor op te slaan. U bent altijd vrij om u af te melden of voor andere cookies om een betere ervaring te krijgen. Als u cookies weigert, zullen we alle ingestelde cookies in ons domein verwijderen.

We bieden u een lijst met opgeslagen cookies op uw computer in ons domein, zodat u kunt controleren wat we hebben opgeslagen. Om veiligheidsredenen kunnen we geen cookies van andere domeinen tonen of wijzigen. U kunt deze controleren in de beveiligingsinstellingen van uw browser.

Google Analytics Cookies

Deze cookies verzamelen informatie die in geaggregeerde vorm wordt gebruikt om ons te helpen begrijpen hoe onze website wordt gebruikt of hoe effectief onze marketingcampagnes zijn, of om ons te helpen onze website en applicatie voor u aan te passen om uw ervaring te verbeteren.

Als u niet wilt dat wij uw bezoek aan onze site volgen, kunt u dit in uw browser hier uitschakelen:

Overige externe diensten

We gebruiken ook verschillende externe services zoals Google Webfonts, Google Maps en externe videoproviders. Aangezien deze providers persoonlijke gegevens zoals uw IP-adres kunnen verzamelen, kunt u ze hier blokkeren. Houd er rekening mee dat dit de functionaliteit en het uiterlijk van onze site aanzienlijk kan verminderen. Wijzigingen zijn pas effectief zodra u de pagina herlaadt

Google Webfont Instellingen:

Google Maps Instellingen:

Google reCaptcha instellingen:

Vimeo en Youtube video's insluiten:

Andere cookies

De volgende cookies zijn ook nodig - U kunt kiezen of u ze wilt toestaan:

Privacy Beleid

U kunt meer lezen over onze cookies en privacy-instellingen op onze Privacybeleid-pagina.

Privacy verklaring