Blog februari 2018
Masterclass De zes rollen van de leraar op uw school

Op 30 januari gaf Martie Slooter een uitdagende masterclass over wat leraren in het voortgezet onderwijs kunnen doen om leerlingen daadwerkelijk te laten leren. Heeft u deze Masterclass gemist? Of heeft u de Masterclass bijgewoond en wilt u dat uw collega’s ook up-to-date zijn over De zes rollen van de leraar? U kunt Martie Slooter uitnodigen om de masterclass op uw school te verzorgen. 

Masterclass De zes rollen van de leraar op uw school

Martie Slooter zet in deze masterclass uiteen wat De zes rollen van de leraar betekent.

Ze beschrijft effectief lerarengedrag aan de hand van zes rollen die uitgebreid aan bod komen in haar nieuwe boekDe kennis die er over lesgeven is, uit tal van onderzoeken, brengt Martie op een toegankelijke en concrete manier over het voetlicht. Aan de ene kant wordt duidelijk hoe ingewikkeld lesgeven is, en aan de andere kant hoe het toepassen van de doorlopende leerlijn inspirerend kan zijn voor alle leraren die willen nadenken over het leerproces van leerlingen.

Uitgebreid staat Martie Slooter stil bij de zesde rol: de leraar als coach van de leerling. Als leraren in staat zijn leerlingen te laten nadenken over hun leerproces, komt het ultieme doel in zicht: de zelfregulatie van leerlingen, waarbij ze als eigenaar van dat leerproces hun eigen leren sturen.

Ze beschrijft in haar boek en in de Masterclass een doorlopende leerlijn voor leraren. Door het gebruik van rubrics krijgen leraren inzicht in hun eigen ontwikkeling.

Voor wie?
Deze masterclass is interessant voor leraren, coaches, teamleiders, directies, bestuurders, zorgcoördinatoren, gedragsspecialisten en schoolpsychologen werkzaam in het voortgezet onderwijs.

Wat?
De presentatie duurt circa 1 uur. Daarna is er gelegenheid tot vragen stellen. Voorafgaand aan de Masterclass vindt er een voorbereidend (telefoon)gesprek plaats met de contactpersoon van uw school.

Vul onderstaand formulier in en ontvang meer informatie: